Infoscreeny

Infoscreeny

Infoscreeny – wielkoformatowe elektroniczne nośniki emitujące treść w jakości HD zagościły na polskim rynku w 2008 roku. 23 ekrany o wymiarach 3 m x 1,7 m i powierzchni 5,1 mkw. zamontowane zostały na 6 stacjach warszawskiego metra. 3 lata później było ich już 31 na 10 stacjach o największym przepływie pasażerów.

Na ekranach, umieszczonych w najbardziej atrakcyjnych miejscach, wyświetlane są programy informacyjne, rozrywkowe, sportowe, informacje kulturalne, filmy, kreskówki oraz prognoza pogody. Treści te przeplatane są reklamami.

Infoscreen

fot. infoscreen.pl

Infoscreeny dają reklamodawcom nowe możliwości, np. prezentacji każdego dnia innej cechy produktu, przedstawiania naprzemiennie kilku spotów w ramach większej kampanii. Często wykorzystuje się je do wyświetlania odliczania dni do konkretnego wydarzenia kulturalnego. Za ich pomocą można dotrzeć do najbardziej atrakcyjnej grupy docelowej – młodych, mobilnych, dobrze wykształconych osób – odbiorców sporadycznie oglądających telewizję, tzw. light TV userów.

Z metra korzysta codziennie około 500 tysięcy pasażerów. Z badań wynika, że 85% z nich to osoby w wieku 16-49 lat, a 65% posiada wykształcenie wyższe. Dane te pozwalają określić, jakie informacje przedstawić za pomocą infoscreenów tak, aby zyskać zainteresowanie odbiorców. Warszawiacy, zapytani o to, jakie treści chcieliby oglądać podczas oczekiwania na przyjazd pociągu, wymienili informacje z kraju i świata, wydarzenia w mieście i dzielnicy oraz prognozę pogody. Daje to pogląd na to, jak zaplanować wyświetlany program, aby skutecznie się zareklamować.

Reklama prezentowana za pomocą infoscreenów ma szansę dotrzeć do szerokiego grona odbiorców i skutecznie wesprzeć działania marketingowe firm. Duże, wyświetlające programy w wysokiej rozdzielczości ekrany przyciągają uwagę. Odbiorca mimochodem spojrzy w ich kierunku. Z racji krótkich cykli programu (ok. 4 minuty) spoty pozostają w pamięci.

Jedynym do tej pory dystrybutorem infoscreenów w Polsce jest firma Ströer. Zgodnie z cennikiem zamieszczonym na jej stronie koszt reklamy zależny jest od częstotliwości przedstawiania. Do wyboru mamy 3 opcje, których koszt kształtuje się w granicach od blisko 2 000 do nieco ponad 7 000 zł dziennie. Oferta standardowa przewiduje 200 emisji w ciągu dnia w częstotliwości 11 wyświetleń na godzinę na każdym z ekranów. Cena przy 3-dniowym okresie prezentacji – nieco ponad 9 000 zł. Za częstsze wyświetlanie zapłacimy ok. 15 500 zł.

Koszty nie są może zbyt niskie, jednak biorąc pod uwagę ilość potencjalnych odbiorców przewijających się każdego dnia w warszawskim metrze, warto zainwestować w tę formę reklamy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *