Polacy chcą wrócić do zakupów stacjonarnych

Z najnowszego raportu „Corona Mood” koncernu GfK Polonia zajmującego się badaniem opinii publicznej wynika, iż konsumenci po zakończeniu pandemii COVID-19 z chęcią powrócą do robienia tradycyjnych zakupów, a niejednokrotnie zwiększą częstotliwość kupowania stacjonarnego w porównaniu z okresem sprzed koronawirusa.

Czytaj dalej

Spadek na rynku reklamy zewnętrznej w 2021 r.

Pandemia koronawirusa bardzo negatywnie odbiła się na rynku reklamy zewnętrznej w Polsce w 2020 roku. Wielkość sprzedaży spadła aż o prawie 39 proc., a powrót do normalnej sytuacji może potrwać nawet kilka lat przy założeniu, że obostrzenia dotyczące poruszania się nie potrwają zbyt długo.

Czytaj dalej

Będzie nowy podatek od reklam?

Pojawił się projekt ustawy, nakładający na reklamodawców dodatkową opłatę za promocje produktu bądź marki. Zgodnie z szacunkami resortu finansów nowy podatek zapewniłby wpływ do budżetu państwa na poziomie nawet 800 mln zł. Dodatkowa opłata ma obowiązywać już od przyszłego roku i dotoczyć przede wszystkich produktów szkodliwych dla zdrowa, jak np. napoje gazowane, słodycze czy nawet […]

Czytaj dalej

Znaczące kryzysy wizerunkowe w Polsce w 2020 r.

2020 rok był uboższy od poprzednich pod względem działań reklamowych. W końcu nie można było uczestniczyć w konferencjach czy organizować wydarzeń promocyjnych. Jednak kilka marek zaliczyło poważne kryzysy wizerunkowe, które odbiły się naprawdę szerokim echem w kontekście trudnej, „covidowej” rzeczywistości.

Czytaj dalej

Sytuacja na polskim rynku reklamy w III kwartale 2020 r.

Nakłady na wydatki reklamowe w Polsce w trzecim kwartale 2020 roku znów spadły. Choć spadek nie był tak ogromny, jak w drugim kwartale, to już wiadomo, że nakłady za cały rok będą wyraźnie niższe niż za 2019 r.

Czytaj dalej

Wzrost patriotyzmu konsumenckiego w czasie pandemii

Pojęcie patriotyzmu konsumenckiego odnosi się do chęci wspierania polskiej gospodarki poprzez zakup produktów od producentów krajowych. W czasach pandemii koronawirusa obserwujemy wyraźny wzrost zainteresowania produktami krajowymi wśród konsumentów. Jakie są tego przyczyny i które polskie produkty najchętniej wybieramy?

Czytaj dalej

Nastroje konsumenckie Polaków

Jak wynika z badania Barometru Nastrojów Konsumenckich, te są najniższe od lat. Czy wpływ na to ma pandemia koronawirusa?

Czytaj dalej

Trendy konsumenckie według badania firmy Kantar

Kiedy świat zaczął zmieniać się w wyniku pandemii koronawirusa, zewsząd słychać było pytanie o to, kiedy znowu będzie normalnie. Całkowity powrót do świata sprzed kilku miesięcy jest już niemożliwy. Firma Kantar przeprowadziła serię badań, na podstawie których zidentyfikowała trzy główne trendy konsumenckie. Jaka według nich będzie „nowa normalność”?

Czytaj dalej

Agencje reklamowe i PR przechodzą na pracę zdalną

Większość agencji marketingowych i public relations w pełni na pracę zdalną przeszło już w połowie marca, zgodnie z zaleceniami rządu. Obecnie trudno ocenić, czy taki trend utrzyma się także po pandemii. Według analityków, oszczędności związane z trybem home office mogą przekonać pracodawców do przekierowania niektórych pracowników do stałej pracy zdalnej.

Czytaj dalej

Strategie marketingowe marek podczas pandemii koronawirusa

Post Image

  Obecna sytuacja wymusiła na wielu firmach zmianę strategii. Większość z nich zdecydowała się na to, aby wykorzystać potencjał działań online. Promocja biznesu w sieci, sprzedaż wysyłkowa, dzielenie się merytoryczną wiedzą – to tylko nieliczne z pomysłów, które wykorzystują przedsiębiorstwa, aby przetrwać ten trudny okres. Zmienił się również sposób konstrukcji reklam – skończyło się namawianie […]

Czytaj dalej