Co przeszkadza konsumentom w reklamach?

W minionym roku do Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy wpłynęło łącznie ponad 320 skarg na 246 przekazów reklamowych. To spadek w stosunku do roku poprzedniego. W 2016 roku zgłoszono bowiem 707 skarg na 169 przekazów reklamowych. W ubiegłym roku zdecydowaną większość skarg złożyli konsumenci.

Czytaj dalej

Uchwała krajobrazowa Gdańska

Radni Gdańska w lutym podjęli uchwałę krajobrazową. Jest to wynik ponad dwuletniej pracy urzędników. Dokument wejdzie w życie, o ile wojewoda nie zgłosi do niego żadnych zastrzeżeń. Po dwóch latach od wejścia w życie dokumentu, wieszanie reklam zewnętrznych będzie mocno ograniczone, a za niedostosowanie się do nowych przepisów będą grozić wysokie kary. Zmiany mają na […]

Czytaj dalej

Reklama OOH w Polsce w 2017 roku

Dane dotyczące wielkości rynku OOH w Polsce w 2017 roku zostały przygotowane przez IGRZ i Dom Mediowy STARCOM (Publicis Media).Wartość sprzedaży w tych sektorach reklamy OOH wyniosła w 2017 roku ponad 484,3 mln zł i była o 1,7 proc. niższa niż w roku 2016. Szacowana wartość sprzedaży w ostatnim kwartale 2017 roku wyniosła ponad 139,4 […]

Czytaj dalej

Lokalne uchwały krajobrazowe

Miasta od lat próbują walczyć z reklamową samowolą, która wprowadza chaos, a także starają się uporządkować miejską przestrzeń, by stałą się bardziej estetyczna.

Czytaj dalej

Mniejsze wydatki na reklamę zewnętrzną

W dobie komunikacji internetowej, również reklamodawcy zmieniają swoje kierunki i skupiają się na działaniach na różnych portalach internetowych. W konsekwencji większego budżet na reklamę online mniejsze środki wydawane są na reklamę outdoorową. Wszystko wskazuję na to, że tendencja ta będzie przez najbliższe lata się wzmacniać.

Czytaj dalej

Warszawska uchwała krajobrazowa

Już 5 czerwca w Warszawie mają rozpocząć się konsultacje społeczne dotyczące warszawskiej uchwały krajobrazowej. Uchwała ma za zadanie uporządkować przestrzeń miasta.

Czytaj dalej

Udział nośników cyfrowych w reklamie zewnętrznej

Reklama zewnętrzna to stale popularna forma reklamy, dlatego tak jak inne rodzaje, dopasowuje się do współczesnych standardów. Z tego powodu coraz częściej przestrzeń publiczną wypełniają nie tylko tradycyjne, drukowane billboardy, ale również nośniki elektroniczne, których przekaz jest silniejszy i daje większe możliwości na zaprezentowanie danego produktu. Nośniki cyfrowe w Polsce nie są jeszcze tak często […]

Czytaj dalej

Rok 2016 w reklamie zewnętrznej

W dobie rozwoju reklamy internetowej inne formy zdają się być mniej znaczące. Jednak podsumowując rok 2016 okazuje się, że outdoor ma się bardzo dobrze, a zainteresowanie reklamą zewnętrzną stale rośnie.

Czytaj dalej

Ustawa krajobrazowa – do zmiany?

Ustawa krajobrazowa dotyczy nie tylko krajobrazu jako takiego, ale również reklamy zewnętrznej i jej nośników. Obecnie obowiązująca ustawa została uchwalona już ponad rok temu. Zgodnie z nią, ustalaniem zasad dotyczących nośników reklamowych miały się odtąd zajmować lokalne władze. Podjęły one prace nad stworzeniem własnych kodeksów reklamowych. Od tej pory miały one prawo decydować o lokalizacji […]

Czytaj dalej

Badanie rynku Digital OOH organizowane przez firmę MyLED

W sierpniu br. firma MyLED, zajmująca się na co dzień integracją cyfrowych nośników DOOH, rozpoczęła pierwsze tego typu  w Polsce badanie rynku reklamy digital OOH.  Jego wyniki mają zostać opublikowane już na jesieni, w szczegółowym raporcie omawiającym między innymi aktualną sytuację oraz perspektywy rozwoju cyfrowej reklamy zewnętrznej w naszym kraju.

Czytaj dalej