Ciekawe kampanie reklamowe I połowy 2017 roku

Reklama nie jest wyłącznie narzędziem marketingowym, ale stała się oddzielnym gatunkiem, który oceniany jest w wielu kategoriach, do czego organizuje się nawet specjalnie dedykowane festiwale, np. w Cannes (festiwal Cannes Lions). Współczesne reklamy to krótkie historie, które mają sprzedać produkt, bazując na naszych emocjach, dlatego też ich fabuła coraz częściej porusza rozmaite problemy i kwestie, […]

Czytaj dalej

Mniejsze wydatki na reklamę zewnętrzną

W dobie komunikacji internetowej, również reklamodawcy zmieniają swoje kierunki i skupiają się na działaniach na różnych portalach internetowych. W konsekwencji większego budżet na reklamę online mniejsze środki wydawane są na reklamę outdoorową. Wszystko wskazuję na to, że tendencja ta będzie przez najbliższe lata się wzmacniać.

Czytaj dalej

Warszawska uchwała krajobrazowa

Już 5 czerwca w Warszawie mają rozpocząć się konsultacje społeczne dotyczące warszawskiej uchwały krajobrazowej. Uchwała ma za zadanie uporządkować przestrzeń miasta.

Czytaj dalej

Kampania reklamowa Lidla z Darią Ładochą i Karolem Okrasą

Lidl już dawno przestał być jedynie dyskontem z produktami spożywczymi. Sieć prowadzi stronę z przepisami i poradami kuchennymi pt. „Kuchnia Lidla”, wydaje książki kulinarne, a w swoich kampaniach reklamowych kładzie nacisk na świeże produkty dostępne w tzw. ryneczku Lidla. Od kilku lat twarzami kampanii reklamowych są kucharze celebryci. Karol Okrasa jest obecny w nich już […]

Czytaj dalej

Udział nośników cyfrowych w reklamie zewnętrznej

Reklama zewnętrzna to stale popularna forma reklamy, dlatego tak jak inne rodzaje, dopasowuje się do współczesnych standardów. Z tego powodu coraz częściej przestrzeń publiczną wypełniają nie tylko tradycyjne, drukowane billboardy, ale również nośniki elektroniczne, których przekaz jest silniejszy i daje większe możliwości na zaprezentowanie danego produktu. Nośniki cyfrowe w Polsce nie są jeszcze tak często […]

Czytaj dalej

Rok 2016 w reklamie zewnętrznej

W dobie rozwoju reklamy internetowej inne formy zdają się być mniej znaczące. Jednak podsumowując rok 2016 okazuje się, że outdoor ma się bardzo dobrze, a zainteresowanie reklamą zewnętrzną stale rośnie.

Czytaj dalej

Ustawa krajobrazowa – do zmiany?

Ustawa krajobrazowa dotyczy nie tylko krajobrazu jako takiego, ale również reklamy zewnętrznej i jej nośników. Obecnie obowiązująca ustawa została uchwalona już ponad rok temu. Zgodnie z nią, ustalaniem zasad dotyczących nośników reklamowych miały się odtąd zajmować lokalne władze. Podjęły one prace nad stworzeniem własnych kodeksów reklamowych. Od tej pory miały one prawo decydować o lokalizacji […]

Czytaj dalej

Badanie rynku Digital OOH organizowane przez firmę MyLED

W sierpniu br. firma MyLED, zajmująca się na co dzień integracją cyfrowych nośników DOOH, rozpoczęła pierwsze tego typu  w Polsce badanie rynku reklamy digital OOH.  Jego wyniki mają zostać opublikowane już na jesieni, w szczegółowym raporcie omawiającym między innymi aktualną sytuację oraz perspektywy rozwoju cyfrowej reklamy zewnętrznej w naszym kraju.

Czytaj dalej

Nowa kampania olsztyńskiego Teatru Jaracza

  Od tygodnia we wszystkich mediach przewijają się nowe projekty plakatów, które Teatr im. Stefana Jaracza w Olsztynie przygotował na nowy sezon, aby promować swoją działalność. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, iż pomysł, który został wykorzystany w promocji, budzi wiele kontrowersji.

Czytaj dalej

Sytuacja na rynku reklamy zewnętrznej w I połowie 2016 r.

Pierwszy kwartał 2016 roku był bardzo udany pod względem wydatków dla branży handlowej. To właśnie ten sektor głównie przyczynił się do tego, że rynek reklamy wzrósł aż o 3,2%, czyli 53 mln złotych.

Czytaj dalej