Prognozy dla polskiego rynku reklamy

Od początku roku utrzymuje się wysoki popyt na czas reklamowy w nowych mediach oraz telewizji. Znacznie wzrosło też zainteresowanie reklamą radiową. Według prognozy agencji mediowej Zenith w trzecim kwartale 2018 r. wydatki reklamowe w Polsce wyniosą  ponad 7,5 miliarda złotych. Oznacza to, że wartość polskiego rynku reklamowego wzrośnie o 6,6%.

Czytaj dalej

Rynek reklamowy w pierwszej połowie 2018 roku

Minione półrocze okazało się najlepszym w tej dekadzie dla rynku reklamowego. Największe wzrosty można było zaobserwować w internecie.

Czytaj dalej

Wzrost wartości rynku reklamowego

W pierwszym półroczu bieżącego roku wartość wydatków reklamowych uplasowała się na poziomie 4,7 mld zł. Rynek odnotował poprawę swojego wyniku z pierwszego kwartału, bowiem po sześciu miesiącach wzrósł o 9,2%. Jak wynika z najnowszego raportu agencji mediowej Starcom, jest to najwyższa dynamika, jaka została odnotowana od roku 2008!

Czytaj dalej

Co przeszkadza konsumentom w reklamach?

W minionym roku do Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy wpłynęło łącznie ponad 320 skarg na 246 przekazów reklamowych. To spadek w stosunku do roku poprzedniego. W 2016 roku zgłoszono bowiem 707 skarg na 169 przekazów reklamowych. W ubiegłym roku zdecydowaną większość skarg złożyli konsumenci.

Czytaj dalej

Uchwała krajobrazowa Gdańska

Radni Gdańska w lutym podjęli uchwałę krajobrazową. Jest to wynik ponad dwuletniej pracy urzędników. Dokument wejdzie w życie, o ile wojewoda nie zgłosi do niego żadnych zastrzeżeń. Po dwóch latach od wejścia w życie dokumentu, wieszanie reklam zewnętrznych będzie mocno ograniczone, a za niedostosowanie się do nowych przepisów będą grozić wysokie kary. Zmiany mają na […]

Czytaj dalej

Reklama OOH w Polsce w 2017 roku

Dane dotyczące wielkości rynku OOH w Polsce w 2017 roku zostały przygotowane przez IGRZ i Dom Mediowy STARCOM (Publicis Media).Wartość sprzedaży w tych sektorach reklamy OOH wyniosła w 2017 roku ponad 484,3 mln zł i była o 1,7 proc. niższa niż w roku 2016. Szacowana wartość sprzedaży w ostatnim kwartale 2017 roku wyniosła ponad 139,4 […]

Czytaj dalej

Lokalne uchwały krajobrazowe

Miasta od lat próbują walczyć z reklamową samowolą, która wprowadza chaos, a także starają się uporządkować miejską przestrzeń, by stałą się bardziej estetyczna.

Czytaj dalej

Mniejsze wydatki na reklamę zewnętrzną

W dobie komunikacji internetowej, również reklamodawcy zmieniają swoje kierunki i skupiają się na działaniach na różnych portalach internetowych. W konsekwencji większego budżet na reklamę online mniejsze środki wydawane są na reklamę outdoorową. Wszystko wskazuję na to, że tendencja ta będzie przez najbliższe lata się wzmacniać.

Czytaj dalej

Warszawska uchwała krajobrazowa

Już 5 czerwca w Warszawie mają rozpocząć się konsultacje społeczne dotyczące warszawskiej uchwały krajobrazowej. Uchwała ma za zadanie uporządkować przestrzeń miasta.

Czytaj dalej

Udział nośników cyfrowych w reklamie zewnętrznej

Reklama zewnętrzna to stale popularna forma reklamy, dlatego tak jak inne rodzaje, dopasowuje się do współczesnych standardów. Z tego powodu coraz częściej przestrzeń publiczną wypełniają nie tylko tradycyjne, drukowane billboardy, ale również nośniki elektroniczne, których przekaz jest silniejszy i daje większe możliwości na zaprezentowanie danego produktu. Nośniki cyfrowe w Polsce nie są jeszcze tak często […]

Czytaj dalej