Trend body positive w kampaniach marek odzieżowych

Kult piękna to znak rozpoznawczy naszych czasów. Talia osy, idealne ciała bez cellulitu i rozstępów, doskonale wydepilowane nogi, pachy, a nawet ręce, perfekcyjny makijaż i fryzura prosto z salonu. Rzeczywistość jest jednak inna, a kobiety są różne. W odpowiedzi na wykreowane ideały powstał ruch body positive, którego ideą jest życie w zgodzie z samym sobą […]

Czytaj dalej

Postrzeganie reklamy zewnętrznej według raportu Kantar Public

Między 3 a 10 kwietnia 2018 roku odbyło się ogólnopolskie badanie opinii publicznej, przeprowadzone przez Kantar Public. Jego tematem było postrzeganie reklamy w przestrzeni publicznej. Badaniu poddano ogólnopolską próbę 1001 Polaków w wieku 18 i więcej lat, reprezentatywną ze względu na wiek, płeć oraz miejsce zamieszkania.

Czytaj dalej

Prognozy dla polskiego rynku reklamy

Od początku roku utrzymuje się wysoki popyt na czas reklamowy w nowych mediach oraz telewizji. Znacznie wzrosło też zainteresowanie reklamą radiową. Według prognozy agencji mediowej Zenith w trzecim kwartale 2018 r. wydatki reklamowe w Polsce wyniosą  ponad 7,5 miliarda złotych. Oznacza to, że wartość polskiego rynku reklamowego wzrośnie o 6,6%.

Czytaj dalej

Rynek reklamowy w pierwszej połowie 2018 roku

Minione półrocze okazało się najlepszym w tej dekadzie dla rynku reklamowego. Największe wzrosty można było zaobserwować w internecie.

Czytaj dalej

Wzrost wartości rynku reklamowego

W pierwszym półroczu bieżącego roku wartość wydatków reklamowych uplasowała się na poziomie 4,7 mld zł. Rynek odnotował poprawę swojego wyniku z pierwszego kwartału, bowiem po sześciu miesiącach wzrósł o 9,2%. Jak wynika z najnowszego raportu agencji mediowej Starcom, jest to najwyższa dynamika, jaka została odnotowana od roku 2008!

Czytaj dalej

Co przeszkadza konsumentom w reklamach?

W minionym roku do Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy wpłynęło łącznie ponad 320 skarg na 246 przekazów reklamowych. To spadek w stosunku do roku poprzedniego. W 2016 roku zgłoszono bowiem 707 skarg na 169 przekazów reklamowych. W ubiegłym roku zdecydowaną większość skarg złożyli konsumenci.

Czytaj dalej

Uchwała krajobrazowa Gdańska

Radni Gdańska w lutym podjęli uchwałę krajobrazową. Jest to wynik ponad dwuletniej pracy urzędników. Dokument wejdzie w życie, o ile wojewoda nie zgłosi do niego żadnych zastrzeżeń. Po dwóch latach od wejścia w życie dokumentu, wieszanie reklam zewnętrznych będzie mocno ograniczone, a za niedostosowanie się do nowych przepisów będą grozić wysokie kary. Zmiany mają na […]

Czytaj dalej

Reklama OOH w Polsce w 2017 roku

Dane dotyczące wielkości rynku OOH w Polsce w 2017 roku zostały przygotowane przez IGRZ i Dom Mediowy STARCOM (Publicis Media).Wartość sprzedaży w tych sektorach reklamy OOH wyniosła w 2017 roku ponad 484,3 mln zł i była o 1,7 proc. niższa niż w roku 2016. Szacowana wartość sprzedaży w ostatnim kwartale 2017 roku wyniosła ponad 139,4 […]

Czytaj dalej

Lokalne uchwały krajobrazowe

Miasta od lat próbują walczyć z reklamową samowolą, która wprowadza chaos, a także starają się uporządkować miejską przestrzeń, by stałą się bardziej estetyczna.

Czytaj dalej

Mniejsze wydatki na reklamę zewnętrzną

W dobie komunikacji internetowej, również reklamodawcy zmieniają swoje kierunki i skupiają się na działaniach na różnych portalach internetowych. W konsekwencji większego budżet na reklamę online mniejsze środki wydawane są na reklamę outdoorową. Wszystko wskazuję na to, że tendencja ta będzie przez najbliższe lata się wzmacniać.

Czytaj dalej